Ens vam comprometre a donar suport i valorització al treball agrícola, així com a la protecció i el manteniment del patrimoni paisatgístic i natural. La Riera de Ribes, és un dels punts més greument afectats, ja que les entrades al recinte hi passarien per sobre i en perpendicular, amb les afectacions que hi tindria per aquest corredor i connector d’espais naturals protegits.
Ens trobem amb un dels pocs espais comarcals que s’ha escapat de la pressió urbanística, conservant així un espai natural i paisatgístic amb pocs precedents a la comarca. Si desapareix la barrera natural, s’obrirà el camí a urbanitzar zones fins ara impensables, sotmetent al territori a una pressió urbanística inassumible.
No oblidem la importància de la mobilitat i les afectacions que se’n derivaran. La construcció hotelera, l’activitat eqüestre de gran volum, la gestió de residus i les noves vies de comunicació que s’hi obriran, posen en risc l’espai natural.