Escoltar-nos. Imaginar. Transformar.
el-ple-en-un-minut-1200x550px

Gener 2025. Legislatura 2023/2027.

EDUCACIÓ

El mercat de La Sínia en estat crític

Concessions desertes, parades buides, noves baixes i supermercats que no acaben d’arribar. En definitiva, un mercat que no arrenca.

És obvi que els esforços i els recursos esmerçats des de govern no estan funcionant i que el model de vincular el futur del mercat a un gran distribuïdor, no sembla el més encertat.

Des de Um9 CUP Construïm fa temps que estem demanant un canvi de model. Un model que situï els productors i elaboradors del nostre municipi al centre del mercat. Que enforteixi la sobirania alimentària del nostre municipi, que fomenti el consum responsable i que impulsi la producció local. Un model de mercat que generi sinergies entre productors, elaboradors, paradistes i consumidors organitzats.

Intervenció d'Oriol Martí

ALTRES TEMES

AUTÒDROM

El govern del PSC ha interposat un recurs de cassació contra la sentència del TSJC que atura el projecte de l’Autòdrom

El govern del PSC ha interposat un recurs de cassació contra la sentència dictada pel TSJC en relació a la modificació puntual del PGOU de Sant Pere de Ribes, en el sector de l’Autòdrom Terramar.

Una sentència que atura el macroprojecte de l’autòdrom i que en el seu moment el govern del PSC va dir que no era important en un exercici de confusió informativa. Aquest recurs demostra com és d’important la sentència pels interessos dels promotors del macroprojecte.

Des del nostre grup lamentem que es destinin més recursos públics a defensar interessos privats.

CULTURA

Ens sumem a la demanda de declarar els tocs de les campanes de Ribes com a bé cultural d’interès local (BCIL)

El repic de les campanes forma part de la nostra vida col·lectiva i ens acompanya en els moments més importants de la nostra vida comunitària, com les festes majors, els naixements, els batejos o les morts dels nostres veïns i veïnes. Les campanes formen part de la nostra identitat col·lectiva i creiem que l’hem de preservar.

Ara que el nostre municipi està en procés de creixement constant i que 7 de cada 10 veïns i veïnes ja treballen fora del municipi correm el risc de patir els efectes de les ciutats dormitori: un cert desarrelament social, econòmic i cultural, que pot posar en qüestió les dinàmiques culturals del nostre municipi. El nostre teixit associatiu amb les seves activitats culturals, és una de les riqueses més importants del municipi i l’hem de preservar com a bé comú. Genera cultura, genera identitat i sobretot genera arrelament i cohesió social.

FESTA MAJOR

Una vegada més, denunciem els problemes que es van generar a la carpa de Can Puig el dia de vigília de festa major

Lamentem els problemes que es van produir el dia de vigília de festa major a la carpa de Can Puig. Un aforament previst de 900 persones va quedar completament desbordat per l’assistència d’unes 2000 persones, cosa que va provocar corredisses, empentes i llançaments d’ampolles contra els organitzadors.

No és únicament un problema de mala organització de l’esdeveniment, sinó que és un problema de mala conceptualització i falta de diversificació de l’oferta festiva per festa major.

Emplacem al govern a convocar un consell municipal de cultura per poder abordar de manera conjunta la solució a aquesta situació i garantir així el dret de tots els veïns i veïnes a poder celebrar la festa major sense incidents.

Si teniu més temps i ganes, podeu accedir al video del ple sencer des d’aquest enllaç: www.canalblau.alacarta.cat/ple-municipal/